субота, 18 липня 2020 р.

Образотвоче мист.-во 7-мі класи







Образотвоче мист.-во 7-мі класи

                           
                    Завдання  для  7-х  класів



Шановний семикласник! 
Нехай уроки образотворчого мистецтва допоможуть тобі

розширити границі пізнання краси та гармонії навколишнього світу та відтворити їх у своїх творчих роботах.
На уроках образотворчого мистецтва ти маєш змогу розширити свої уявлення про чудовий і неповторний 
навколишній світ та його закономірності, продовжити знайомитися з основними правилами і послідовністю виконання малюнка.
I семестр
Мистецтво в нашому житті. Архітектура і місто. Декоративно-прикладне мистецтво

Урок №1.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Архітектура та її види.

Шановні діти! У сьомому класі ви більш детально ознайомитеся з архітектурою, декоративно-прикладним мистецтвом і дизайном та роботами багатьох митців: визначних
архітекторів, дизайнерів, майстрів декоративно-прикладного мистецтва.
Архітектура завжди займала особливе місце в житті людини. Ще в античний період люди відділили декілька найвизначніших споруд, які назвали "Сім чудес світу":
єгипетські піраміди, висячі сади Семіраміди у Вавілоні, храм Артеміди в Ефесі, статуя Зевса в олімпійському храмі, Галікарнаський мавзолей, Родоський колос та 
Олександрійський маяк. З них до наших часів збереглися лише єгипетські піраміди поблизу Каїра.
Від найдавніших часів до сьогодення, над нашою планетою вирувало немало ураганів
природного та соціального характеру, тому чимало архітектурних шедеврів було зруй-
новано. Та все ж і сьогодні ми маємо змогу милуватися прекрасними архітектурними
пам'ятками, які стали візиткою певних країн та народів.


Відома приказка"Краще один раз побачити, ніж сто раз почути", мабуть, найбільше
стосується архітектури. Наше естетичне відчуття сприймає її як "безмовну, застиглу
музику".Що ж таке архітектура, без якої неможливо уявити наше життя?
Архітектура (з грец.-будівництво)-вид візуального (образотворчого)
мистецтва, завданням якого є проектування та зведення будівель
і споруд, що гармонійно формують просторове середовище людини.
ЗАКОНИ АРХІТЕКТУРИ:
Корисність-(задоволення людських потреб);
Міцність-(залежність від використаних матеріалів);
Краса-(залежність від елементів конструкції, декору, композицій-
ної побудови споруди).
ПРИЗНАЧЕННЯ АРХІТЕКТУРИ:
Громадська-(школи, магазини, музеї...);
Промислова-(фабрики, заводи, комбінати...);
Культова-( церкви, мечеті, каплиці...
Житлова(приватні житлові будинки, дачі, квартири...).

ВИДИ АРХІТЕКТУРИ:

Архітектура об'ємних споруд;
Ландшафтна архітектура;
Містобудування.
ОСНОВНІ АРХІТЕКТУРНІ СТИЛІ:
Стиль-сукупність найтиповіших ознак, які визначаються особли-
востями мистецтва певного народу і певного часу.
Романський стиль (XI-XII ст.) (аскетизм, суворість, фортечний
тип забудови);
Готичний стиль (XII-XIV ст.) (стрільчаті арки, мереживо фрон-
тонів, різноманітність);
Бароко стиль (XVI-XVII ст.) (вигадливий, химерний, характерна
пишність, піднесеність);
Класичний стиль (XVII-XVIII ст.)( розумна закономірність ).
ОСНОВНІ ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ В АРХІТЕКТУРІ:
(пластика об'ємів, масштабність, ритм, пропорційність, фактура
та колір поверхні)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Вивчити означення архітектури та супутні поняття до
неї (призначення, архітектурні стилі, види архітектури).

Урок №2.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Будинок та інтер'єр. Зображення на площині.
Перспектива в інтер'єрі. Інтер'єр фронтальний та кутовий.

Шановні діти! Давайте ознайомимось із поняттям "екстер'єр" та "інтер'єр".
Екстер'єр-це зовнішній вигляд архітектурних споруд та їхніх
комплексів в оточуючому середовищі.
Інтер'єр-це внутрішній простір архітектурних споруд або внут-
рішній вид будь-якого приміщення.
Є основні групи інтер'єру: ( житловий і громадський). А також розрізняють два
види зображення інтер'єру:
Фронтальний інтер'єр-це коли (картинна площина паралельна
протилежній стінці і потребує для перспективної побудови одну
точку сходження).
Кутовий інтер'єр-це коли (усі стіни інтер'єра розташовано під
деяким кутом до картинної площини; для перспективної побудови
малюнка потребує двох точок сходження).
Давайте розберемося що ж це таке "точка сходження"?
Точка сходження-це уявна точка на лінії горизонту, в якій сходять
ся при побудові малюнка всі паралельні лінії, що йдуть в углиб.
Щоб трохи розібратися в цих видах видах перспектив, давайте подивимося,  як
одну й ту саму шахову дошку можна зобразити зовсім по різному, враховуючи різні
види перспектив. Зображення додаються нижче:








Вашій увазі надаються малюнки, в яких використовувалась одна точка сходження:





Вашій увазі надаються малюнки, в яких використовувалось дві точки сходження:








Розглядаючи композиційні особливості інтер'єру, зверніть увагу на те, що приміщення,
зазвичай містять велику кількість предметів. Їх варто розташовувати на різних рівнях,
на значній відстані один від одного, на горизонтальній площині підлоги (меблі), верти-
кальних поверхнях стін (картини та дзеркала) і впливають на внутрішній вигляд примі-
щення.Інтер'єрний живопис формувався під впливом архітектури, замкненого простору,
обмеженого певними розмірами. Враховуючи ці особливості, художник вирішує власні
завдання: робить начерки, змінює точку зору в пошуках найвиразнішого фрагмента 
інтер'єра, визначає композицію предметів у просторі.На композицію впливають й перс-
пективні скорочення, рівень лінії горизонту, конструкції предметів та архітектура.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Відтворити видимі перспективні зміни інтер'єру кімнати
в кутовому та фронтальному її вигляді.
Своє виконане домашнє завдання надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №3.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Інтер'єр в житті людини. Зображення на
площині. Створення проекту інтер'єру власної кімнати або сучасної навчальної
аудиторії (побудова).

Знайомство з інтер'єром у нас починається з першого враження, яке він викликає у нас,
як у глядачів.Отже, кожен інтер'єр має власне "обличчя" і притаманний йому естетичний,
емоційний настрій. І в цьому вони суттєво відрізняються один від одного: так, інтер'єри
житлових будинків зовсім несхожі на приміщення громадських або культових споруд.
Величезні зали старовинного палацу спричиняють у нас одні почуття, сучасні житлові
приміщення-інші, адже інтер'єр може розповісти про смаки хазяїна кімнати, підкреслити
особливості розміщення і оздоблення меблів, акцентувати увагу на формі вікон та дверей,
рисунку паркетної підлоги тощо.
Інтер'єр-внутрішнє приміщення різних будівель-кімнати, аудито-
рії, кабінету, коридору тощо.
При побудові інтер'єру кімнати, коридору, аудиторії дотримуємося основних правил:
1) горизонтальні  лінії інтер'єру, що розташовані нижче лінії горизонту та мають
напрям до неї, сприймаються глядачем спрямованими знизу вгору, а лінії, що роз-
ташовані вище лінії горизонту,- зверху вниз;
2) в інтер'єрі паралельні лінії меж стін з підлогою та стелею в міру віддалення їх
від очей спостерігача (при умовному їх продовженні) сходяться в одній точці сходження,
яка лежить на лінії горизонту, а в положенні під кутом вони сходяться в двох точках
сходження, що розташовані на одній лінії горизонту;
3) предмети інтер'єру в міру віддалення їх від очей спостерігача сприймаються все
меншими і меншими;
4) лінії предметів, що розміщені не паралельно стінам інтер'єру, мають для побудови
свої точки сходження, але розміщені вони на єдиній для цього інтер'єра лінії горизонту.
Послідовність виконання побудови фронтального інтер'єру:
1) Намічаємо лінію горизонту і визначаємо головну точку сходження паралельних
прямих, яка залежить від точки зору. Якщо стати в центрі кімнати, то видно інтер'єр
праворуч і ліворуч від головного променя зору однаково. Тому всі лінії, паралельні голов-
ному променю зору, матимуть напрям у точку сходження, яка лежить на середині лінії
горизонту;
2) Розмір стінки, вікна у фронтальному положенні, визначають залежно від точки зору
того, хто малює. Прямокутна форма вікна або дверей на змінюється, а змінюється лише
їх розмір;
3) Намічають всі предмети інтер'єру, що розташовуються на бокових стінах ( двері,
вікна, картини...),враховуючи при цьому перспективні зміни в іхніх розмірах;
4) Предмети інтер'єра починають зображувати з визначення місця, яке займає предмет
на горизонтальній площині підлоги, і розмірів загальної форми їх залежно від зображе-
них основних розмірів інтер'єра (висота, ширина, глибина).
Всі допоміжні лінії, використані для побудови, виконуються простим олівцем та
не витираються!!!
Нижче вам надається послідовність побудови малюнка. Уважно роздивись!




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виконати побудову (простим олівцем) творчої роботи
"Моя власна кімната або сучасна навчальна аудиторія".
Свої виконані роботи надсилайте мені на електронну пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №4.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Інтер'єр у житті людини. Зображення на
площині. Створення проекту інтер'єру власної житлової кімнати або навчальної
аудиторії (класу). Виконання у кольорі.

Шановні семикласники! На цьому уроці ви маєте завершити у кольорі свій малюнок,
який ви побудували на попередньому уроці.
Основні правила, яких слід дотримуватися при виконанні роботи у кольорі:
1) Перше колірне прокладання слід починати в техніці "по-вологому" із розроблення дальніх планів та великих частин інтер'єру кімнати: стін, підлоги, стелі у світлих тонах;
2) Треба не просто розфарбувати різні площини, а намагатися підібрати колір залежно
від матеріалу предмета, його фактури (оштукатурені стіни, дерев'яна підлога та меблі...);
3) Під час малювання слід показувати зміну кольорів залежно від зміни відстані від очей
спостерігача;
4) У кутках кімнати тон кольору буде трішечки темніший, оскільки саме там менше
освітлення;
5) Важливо також бачити всі частини інтер'єру взаємопов'язаними, або, як кажуть худож-
ники бачити цілісно;
6) Обов'язково потрібно враховувати загальну колірну тональність картини, щоб люди,
предмети, речі в колірному співвідношенні не вступали в протиріччя один з одним, а
немовби поєднувалися за кольором. Завдяки цьому зображення набуває цілісності
сприйняття.
7) Закінчувати роботу слід в техніці "по-сухому", детально проробивши предмети переднього плану.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Завершити у кольорі творчу роботу "Створення проекту
інтер'єру власної кімнати або сучасної навчальної аудиторії".
Як завжди для вашої уваги надаються кращі роботи учнів. Уважно їх роздивіться.








Свої виконані роботи надсилайте мені на пошту:alinavin16@gmail.com

Урок №5.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Екстер'єр- обличчя будинку. Виконання
простого за формою будинку в кутовому вигляді з урахуванням правил лінійної
перспективи.
Шановні діти! Хочу сказати, що малювання екстер'єру потребує певних знань законів
перспективи і технічних прийомів зображення, вміння обирати найвиразнішу точку зору.
Правильний вибір точки зору означає не тільки місце, а й висоту горизонту щодо зобра-
жуваного об'єкта, зумовлює вдале вирішення композиційних задач.
В образотворчому мистецтві під екстер'єром розуміють зовнішній вигляд архітектур-
них споруд та їхніх комплексів у навколишньому середовищі.

Послідовність виконання навчальної роботи "Зображення простого за формою
будинку в кутовому вигляді з урахуванням правил лінійної перспективи":
1) Визначаємо величину та місце зображення на аркуші паперу;
2) Проводимо лінію горизонту відносно рівня зору спостерігача (на якій висоті лінія горизонту перетинає будинок);
3) Будуємо каркас будинку: намічаємо переднє ребро каркасу будинку, яке буде найближчим та найбільшим; визначаємо напрям (під яким кутом) видимих ребер основи, що віддаляються від нас. Визначаємо напрям верхніх горизонтальних ребер.
При цьому передаємо на малюнку перспективні явища: паралельні горизонтальні лінії
граней стін будинку при умовному продовженні їх ніби зливаються в одній точці на лінії
горизонту--в точці сходження. Лінійний малюнок основи будинку завершуємо проведен-
ням двох віддалених вертикальних ребер будинку.
4) Щоб знайти перспективну середину стіни, необхідно перетнути її площину діагона-
лями. Отримаємо точку перетину, через яку проведемо вертикальну лінію-вісь стіни, яка
розділяє стіну навпіл. На ній відмічаємо найвищу точку даху.
5) Виконуємо побудову даху.
6) Виконуємо побудову дверей та вікон.
7) Виконуємо побудову плит на землі навколо будинку.
8) Далі наводимо видимі лінії чорним фломастером або чорною кульковою ручкою.
Допоміжні лінії, виконані олівцем, не витираємо.
Хочу сказати, що саме цей останній самостійний етап виконання роботи свідчить про рівень розуміння учнем особливостей зображення об'єкта за допомогою двох точок
сходження. 
Нижче надається для вашої уваги побудоване зображення будиночку у кутовій
перспективі:









ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виконати побудову зображення будиночку у кутовій
перспективі.
Також для вашої уваги надаються деякі роботи учнів:






Свої виконані домашні завдання надсилайте мені на пошту:
alinavin16@gmail.com

Урок №6.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Вулиці, що творять образ міста. Зображення
на площині. Використання правил лінійної та повітряної перспективи у пейзажній
роботі "Міська вулиця".

Доброго дня, шановні симикласники! На цьому уроці ви маєте проявити всю свою творчу фантазію у створенні фронтальної композиції вулиці рідного міста.
Перед початком роботи ви маєте пам'ятати, що ваша картинна площина має бути
паралельна одній зі стін кожного з будинків, з яких утворюється вулиця. Горизонтальні
лінії архітектурних споруд, що розташовані нижче лінії горизонту і мають напрям до
неї, сприймаються глядачем спрямованими вгору, а лінії, що розташовані вище лінії
горизонту-спрямованим донизу в міру віддалення їх від глядача (при умовному їх продовженні) сходяться в одній точці сходження, яка лежить на лінії горизонту навпроти точки зору.
До вашої уваги надаються малюнки учнів. На одному з них ви бачите вулицю старовинного міста, а на іншому вулицю сучасного міста. Уважно їх роздивіться.






Послідовність виконання побудови вулиці у фронтальному положенні:
1). Проведіть лінію горизонту та позначте точку сходження, яка знаходиться
на лінії горизонту проти точки зору.
2). Візьміть за одиницю розміру висоту будинку на передньому плані. Далі виконується побудова вулиці з поділом її на проїзджу частину та тротуари.
3). Далі виконується побудова каркасу двох найближчих будинків з обох сторін вулиці.
4). Далі будуються будинки та провулки на задньому плані.
5). Далі виконується побудова елементів будинку (підвіконня, фронтони...), що
розташовані ближче до нас, а також дерев, тротуарів.
6). У кольорі роботу слід вести від світлого до темного. Починати  потрібно з дальнього плану одразу по всій площині аркуша паперу, захоплюючи великі частини малюнка
(небо, землю, проїзджу частину вулиці).
7). Далі детально промальовуються предмети на передньому плані. Закінчувати роботу слід аквареллю в техніці "по-сухому".
Зверніть, будь-ласка, свою увагу на послідовність виконання побудови та завер-шення у кольорі роботи, яка називається "Вінниця. Миколаївський проспект.1912р."(зараз це вулиця Соборна):














ДОМАШНЯ РОБОТА: Виконайте пейзажну роботу "Моя вулиця", застосовуючи фарби акварель або гуаш.
Свої виконані творчі роботи надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №7.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Архітектурні пам'ятки України.
Зображення на площині. Виконання ескізу архітектурної споруди в стилістиці однієї з відомих архітектурних пам'яток рідного краю (міста). Побудова.

Юний друже! Ще у стародавньому світі існували певні правила, за якими планували і забудовували міста. Створювали найпростіший водопровід і каналізацію. Так з часом виникло містобудування.Містобудування-це теорія і практика забудови міст, певні правила їх планування і зведення.
Особливо  активно забудовували міста в Європі в епоху Середньовіччя. За кількістю мешканців міста були невеликі; середнє нараховувало 4-6 тис. мешканців. За своїм зовнішнім виглядом вони сильно відрізнялись від сучасних. Міста оточували високими стінами (кам'яними або дерев'яними) з баштами і глибокими ровами, наповненими водою, для захисту від загарбників. Міські ворота зачиняли на ніч.Стіни, що оточували місто, обмежували його територію.
Містобудування теренів України мало чим відрізнялось від забудови міст Європи. На українське містобудування вплинули політичні події, які відобразились на розвитку архітектурного мистецтва в цілому.. Україна тривалий час була ареною нескінчених військових сутичок. Нашестя кримських татар, війна Литви та Польщі з Руссю, феодальні міжусобиці справили вирішальний вплив на характер архітектури тієї епохи.
До наших днів дійшли міцні споруди фортець-монументальні свідки того суворого часу..
Це фортеці в Луцьку (XIII-XVI ст.), Кременці (XIII-XVI ст.), замок у Хотині (XIII-XVI ст.) та багато інших фортифікаційних споруд, що зберіглися до наших днів.

В українській архітектурі все відчутніше дає про себе знати вплив західноєвропейської художньої культури. Передусім це помітно в західних областях, які мали тісні зв'язки з Німеччиною, Італією та іншими державами.
Шановні діти, уважно роздивіться роботи своїх одноліток. Вони намагалися зобразити архітектурні пам'ятки свого рідного міста або нашої держави України.








ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Побудувати ескіз архітектурної споруди в стилістиці однієї з відомих архітектурних пам'яток рідного краю, області, міста або країни.
Виконані домашні завдання надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №8.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Архітектурні пам'ятки України.
Зображення на площині. Виконання ескізу архітектурної споруди в стилістиці однієї з відомих архітектурних пам'яток рідного краю (завершення у кольорі).

Дорогі діти! Я сподіваюсь, що на попередньому уроці ви виконали ескіз цікавої
архітектурної споруди, яка знаходиться або у нашому місті-Вінниці, або у Вінницькій області, або на теренах нашої України. Це може бути старовинний житловий будинок або фортеця, старовинні культові споруди тощо. Головне, те, що ви намагалися зобразити, було вам до душі.
Якщо хтось з вас хоча б раз побував у Львові, то мабуть, закохався у нього назавжди.
У сучасному сьогоденні Львів по-праву можна вважати містом-музеєм під відкритим небом. Місто Львів-завжди був важливим торговим і культурним центром. Він приваблював до себе не тільки купців, а й будівельників, живописців, скульпторів і ремісників.
Наприклад, характерною архітектурною пам'яткою Львова, в якому будівельні традиції українських майстрів органічно поєднувались із західноєвропейськими, є Успенська церква (XVI ст.). Цікава світська архітектура Львова, зокрема так звана "Чорна Кам'яниця" (кін. XVI ст.), дім купця Корняка (XVI ст.), які нагадують італійські палаццо.



Упродовж багатьох століть люди захоплювались красою Києва. Архітектурно-ландшафтна іконографія міста налічує велику кількість творів неоціненної художньої вартості. Київ з давніх часів був уславленою столицею окремого князівства. Його укріплення на значному просторі і чудові церкви із зеленими і золотими куполами здавна впадали у вічі мандрівникам і художникам та архітекторам.





Дорогі діти, якщо у вас є готовий ескіз цікавої старовинної споруди, то у кольорі її треба виконувати одразу по всій площині аркуша технікою "по-вологому", починаючи з світлих кольорів, поступово переходячи до більш темних. Намагайся правильно передати забарвлення і об'єм форм. Більш детально промальовується передній план. Закінчувати роботу треба в техніці "по-сухому".
Як завжди вашій увазі надаються кращі роботи учнів семикласників.Уважно роздивіться і проаналізуйте їх.








ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Завершити у кольорі творчу підсумкову роботу "Ескіз архітектурної споруди в стилістиці однієї з відомих архітектурних пам'яток рідного краю або держави України".
Ваші чудові творчі роботи надсилайте мені на мою пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №9.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Види декоративно-прикладного мистецтва.

Шановні діти! Наступних декілька уроків будуть присвячені вивченню окремих видів
декоративно-прикладного мистецтва, які найбільш поширені на території України.
Ми-Українці
Перший вранішній промінь ковзнув притихлою землею. І прокинулися степи, гори, ліси.
І заграли веселковими барвами, різними голосами відгукнулися на життєдайне сонячне
тепло. І посміхнулися новому дню люди української землі. Одна Україна. Одна на всі
часи і для всіх. Різнобарв'я, щедрість і велич нашої землі відобразилися насамперед у
традиційно-побутовій культурі українців.
Наш хліборобський народ ніколи не прагнув до завоювання чужих територій, він беріг
рідну землю. Життя кожного українця впродовж багатьох тисячоліть було і є невід'ємним
від Батьківщини. Його щоденні справи, турботи, культурне надбання, фольклорні тради-
ції, образні і афористичні особливості мови містять відповіді на найскладніші питання буття, насамперед-розпізнання добра і зла. Шлях до цього лежить через власне удосконалення, через спілкування з рідним краєм, вивчення свого коріння, творчості, ремесел, навчання і виховання людяності.
Що ж то є таке "декоративно-прикладне мистецтво" та "народне мистецтво"?
Декоративно-прикладне (ужиткове) мистецтво- це мистецтво,
головною метою якого є створення та оздоблення художніх виробів
що мають практичне призначення у побуті.
Народне мистецтво- художня колективна творча діяльність народу, що відображає його життя, світогляд і морально естети-
ні ідеали.
ВИДИ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО (УЖИТКОВОГО) МИСТЕЦТВА:
Вишивка; Кування; Витинанка; Гравіювання; Художнє різблення; Батик; 
Флористика; Карбування; Декоративний розпис; Кераміка; Художнє литво; 
Вибійка; Ткацтво; Лозоплетіння; Писанкарство тощо.

ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ У  ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОМУ МИСТЕЦТВІ:
Стилізація-процес спрощення предмета за формою та кольором
на основі відбору найвиразніших його рис.
Контраст-яскраво виражена протилежність будь-яких якостей
та властивостей.
Символізм-напрямок у європейському мистецтві(кін. XIX-поч. XX ст)
в основі якого був символ, багатозначне вираження прихованого
змісту твору.

В усіх роботах народних майстрів-це збереження українських народних традицій та
звичаїв. Саме вони розкривають безмежний світ краси і мудрості народу, відтворюють
розуміння добра і краси.
Ми- українці

Ми-українці, і це -Україна.
Гордість для нас всі її надбання:
Шлях і традиція, звичай і віра,
Свята, історія, спосіб буття.

Ми- неповторні, ми в світі єдині.
Хто ми? Які ми? В чім наш родовід?
Ми самобутні і наші коріння
Треба вивчати і знати як слід.

Не поспішай, а присядь на узбіччі,
З криниці напийся свіжої води,
Підстав вільним вітрам й сонцю обличчя,
Пройди босоніж по росяній траві.

І озирнися назад: покоління
Віками збирали й до нас донесли
Народні здобутки, навики, вміння.
І ти маєш в серці все це зберегти.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Намалювати в альбомі будь-який предмет побуту,
що знаходиться у вас вдома, який можна було б віднести до декоративно-приклад-
ного мистецтва.
Свої виконані роботи надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com

Урок №10.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Барвисте диво українського народного
розпису. Зображення на площині. Створення ескізу настінного декоративного
розпису в Петриківському стилі.

Доброго дня, шановні семикласники! Ви, мабуть, знаєте про те, що людина здавна
намагалася відтворити красу природних форм (рослин і тварин) у мистецтві, зокрема
у різних декоративних розписах. Основний розпис, що поширений на території нашої
країни-це Петриківський розпис, хоча ще є досить відомим розпис Опішнянський,
який походить від назви населеного пункту Опішня, що знаходиться в Полтавській
області.
Декоративний розпис-це орнаментальні та сюжетні композиції,
які створюються засобами живопису на різних архітектурних
спорудах, а також на виробах декоративно-прикладного (ужиткового) мистецтва.
В історії культури українського народу одна з найяскравіших сторінок належить
мистецтву Петриківського розпису.
Петриківський розпис-це імпровізація, виконана рухом та 
натиском пензля легко та віртуозно.
Петриківський розпис бере свій початок з настінного малювання, поширеного в селах
України, особливо на Дніпропетровщині. Народні митці спочатку використовували для
декоративного оздоблення рослинний орнамент, що визначався легкістю та виразністю.
З часом у техніці Петриківського розпису почали виконуватись стилізовані зображення
тварин (переважно птахів), людей, сюжетні малюнки. Складні та багатоколірні компо-
зиції створені на основі лише чотирьох досить простих технічних прийомів, які
виконуються без попередньої промальовки олівцем.




1). "Мазком від себе"виконують широкий елемент, який поступово звужується,
сильним натиском на пензель з поступовим послабленням натиску;
2). "Мазком на себе"спочатку виконують тонкий елемент з поступовим посиленням
натиску та закінчують широким мазком;
3). "Перехідний мазок"це прийом нанесення багатокольорового елемента, для чого
на пензель набирають спочатку одну, а потім другу фарбу; під час двокольорового
пензля на папері залишається різнокольоровий слід;
4) "Друкування"-це прийом, що використовується для створення деяких елементів
Петриківського розпису через відбитки пальця та пензлика.

Подумай ,на основі яких природних форм ти зможеш створити власну роботу за
мотивами Петриківського розпису.
Використовуй технічні прийомихарактерні для Петриківського розпису. Вони
нададуть візерункам певного стильового звучання. Зверни увагу: під час виконання
роботи у такій техніці розпису потрібно пам'ятати про рівновагу всіх компонентів
композиції,дотримуватися пропорційної відповідності всіх елементів стосовно аркуша
один відносно одного, використовувати гармонійні кольорові сполучення.
Як завжди для вашої уваги надаються роботи твоїх однолітків:

Зверніть, будь-ласка, увагу на послідовність виконання творчої роботи та на деякі
зразки декоративного розпису у петриківському стилі: 




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створити ескіз настінного розпису у петриківському
стилі та завершити його у кольорі.


Урок №11.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Вишивка-невмирущий оберіг.
 Зображення на площині. Виконання ескізу традиційного українського одягу
з вишитими оберегами.
Юний друже! Художнє обдарування українського народу, вершини його мистецького хисту повною мірою виявляються в народній вишивці. Розмаїття сюжетів, художньо-
виражальних засобів у народних вишиваних творах просто вражає.
Вишивка-найпоширеніший вид народного декоративно-прикладного
мистецтва, орнаментальне або сюжетне зображення на тканині,
шкірі, повсті, виконане різними ручними або машинними швами.
Орнаментальні зображення, вишиті народними майстрами, здавна виконували не лише
функцію прикрашання. Насамперед ці зображення мали символіко-магічне значення,
їх вважали могутніми оберегами від усього лихого. Недарма вишивкою прикрашали одяг
та найбільш значущі предмети хатнього побуту, домашнього вжитку: рушники, наліжники, пошиванки тощо.
Вишивка-це не тільки майстерне творіння золотих рук народних умільців, а й 
скарбниця вірувань, звичаїв, обрядів, духовних прагнень українського народу.
Рушники з вишитими зображеннями голубів, півнів, коней були своєрідними оберегами,
що  захищали людину від злих сил. Вагоме значення мала й кольорова символіка:
Червоний- любов, жага, світло, боротьба; 
Чорний- смуток, нещастя, горе, смерть;
Зелений- весна, буяння, оновлення життя;
Схематичні зображення Сонця, Берегині, Дерева життя-це свідчення глибокої шаноби
наших пращурів до Сонця, Матері, Предків як могутніх, священних, життєдайних
першооснов усього сущого.
Вишитий своїми руками одяг був одним із головних доказів працьовитості та високої
духовності. За мотивами орнаменти вишивок бувають такі:
Геометричні-це зображення абстрактних геометричних фігур;
Рослинні-це стилізовані зображення рослин;
Зооморфні-це стилізовані зображення різних тварин;
Антропоморфні-це стилізовані зображення людей.
Геометричні орнаменти-здавна притаманні українській вишивці. Вони дуже прості:
кружальця, трикутники, ромби, лінії, хрести. У ці символи колись вкладався глибокий
зміст, і дотепер на їх основі створено значну частину вишиваних орнаментів.
Рослинні орнаменти-прагнення перенести у вишивку красу природи.В українській 
вишивці часто використовуються такі мотиви, як "виноград""хміль", "дубове листя",
"барвінок" тощо.Наприклад, "барвінок" є символом немеркнучого життя, а "яблучне
коло", поділене на чотири сектори, з вишиванням протилежних частин в одному кольорі
є символом кохання, "Дерево життя"-дуже давній символ, який використовується у
традиційній українській вишивці.
Зооморфні орнаменти-зображення різних тварин: кінь, заєць, риба, жаба, півень, сова,
голуб, метелик, павук, жук. У таких орнаментах у різноманітних, часто химерних
сплетіннях, бачимо заячі та вовчі зуби, волове око, луску коропа, баранячі роги тощо.
Антропоморфні орнаменти-стилізоване зображення людей із ромбоподібними 
тулубами, хрестоподібними головами.
Вишивка живе, розвивається та збагачується новими яскравими барвами. Адже сучасна українська вишивка- результат унікального духовно-матеріального розвитку нашого
народу. Впродовж багатьох століть в українській вишивці знаходять відображення думки
і настрої людини, краса навколишнього світу, сподівання на кращу добру долю, людські вірування, оберегова символіка речей,-все, що стає вагомим і значущим завдяки чарівним
рукам та голці з ниткою.
Шановні учні! Уважно роздивіться, будь-ласка, деякі роботи своїх одноліток.
Також вашій увазі надаються старовинна сорочка, яка вишита найдрібнішим
хрестиком, маленькі та великі рушники. Який найчастіше вид орнаменту у цих
роботах використали народні майстрині?






ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виконати практичну творчу роботу "Традиційний
український одяг з вишитими оберегами"(у кольорі).
Свої творчі роботи надсилайте мені на google classroom.


Урок №12.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Чарівне мереживо витинанки.
Прикладна діяльність. Виконання декоративної композиції "Дерево роду"
у техніці витинанки.
Юний друже! В декоративно-прикладному мистецтві багатьох народів світу можна
натрапити на дуже складні вироби, вирізані з паперу, які в Україні називають
витинанками.
Витинанка-художній твір народного декоративно-прикладного
мистецтва у вигляді орнаментованої чи сюжетної композиції,
вирізаної з одно-або багатоколірних аркушів паперу.
Перші паперові прикраси виникли у Китаї у зв'язку з винаходом і розповсюдженням
там паперу ще у VII-XII ст. Напередодні свята весни китайські жінки наклеювали на
вікна своїх будинків чіткі паперові візерунки. Це були одноколірні зображення
божеств, духів, героїв народних легенд, драконів, феніксів, квітів, винограду, метеликів, риб тощо. Їх витинали маленькими гострими ножиками. Завдяки високій художній якості, вражаючій філігранності та простоті виготовлення такі паперові вироби стали
відомі сусіднім народам.
У XIII ст. паперові прикраси з'явились у Персії, пізніше у Туреччині, а у XVIII сторіччі
розповсюдилися й у Європі. Ажурні паперові прикраси в Україні мали виразне декоративне спрямування. Лише у середині XIX сторіччя витинанка набуває широкого розповсюдження в оформленні інтер'єру.
На Україні ажурними виробами з паперу прикрашають вікна, з них роблять фіранки, серветки, мережива для полиць, стельових балок, рамок з фотографіями, ікон, дверей. 
Щороку витинанками прикрашали інтер'єр житла до найважливіших свят-Різдва 
Христового та Великодня.
За технологічними та художніми особливостями витинанки поділяють на: 
ажурні-коли зображення міститься у прорізах;
силуетні-коли зображення є контуром;
одинарні-коли витинанки виготовлені з одного аркуша паперу;
складні-коли витинанки аплікаційні- з кількох аркушів пеперу, а тому вони завжди 
багатоколірні.
У сучасному декоративно-прикладному мистецтві витинанка набула виставкового характеру- це тематичні ажурні твори, пристосовані для експонування на виставках.
Характерними зразками виставкових витинанок є фігурні та орнаментальні заставки,
витинанки-плакати, екслібриси, вітальні листівки тощо.
Послідовність виконання творчої роботи надається нижче:








Вашій увазі надаються деякі роботи ваших одноліток. Роздивіться їх уважно.








ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виконати декоративну композицію "Дерево роду" у
техніці витинанки.






Урок №13.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Лялька-мотанка-берегиня роду.
Прикладна діяльність. Виготовлення ляльки-мотанки із паперових серветок.

Шановний семикласнику! Ознайомся, будь-ласка, з короткою історією про виникнення
та поширення ляльки-мотанки на території України.
Образ людини-лялька-є одним з центральних в українській народній іграшці. Ляльки
створювалися й існували у традиційному середовищі. Тривалий час-майже до середини
XXст.-народні ляльки зберігали ознаки язичницьких вірувань. Лялька як зображення жіночого божества-предка вважалась оберегом дитини.
Серед традиційних іграшок лялька виявилась найстійкішою у часі, хоча і змінювався її зовнішній вигляд. Етнографічні ляльки з'явилися наприкінці XIX ст. на основі народних ганчір'яних ляльок в майстернях у наддніпрянських селах, а з 1920-х рр.-у Києві, Полтаві, Львові. Етнографічні ляльки вирізняються своїм гарним ошатним вбранням за матеріалом та кроєм. Під впливом етнографічної ляльки у народний одяг почали вбирати ляльок фабричного виробництва.
Наприкінці XX ст. до створення ляльок звернулися професійні митці та аматори.
Популярність ляльки у традиційному середовищі досить вагома. ЇЇ виготовляють з- тканини, дерева, глини, соломи, паперу тощо. Найпоширенішими серед українців були
ганчір'яні ляльки, яких виготовляли зі шматків старого одягу, що вийшло з ужитку. Досить часто така лялька мала певну основу і імітувала фігуру людини. Українська ганчір'яна лялька мала порожнє, без акцентування будь-яких рис, обличчя. Частіше всього на обличчі булі набрані з різноколірних ниток хрести. Саме це є примітною ознакою ляльок  кінця XIX- початку XX ст.  Саме таки ляльки зберігались у колекції родини Грушевських. Відсутність обличчя у ляльки-це неможливість вчинити зло. Наявність хреста-давній язичницький символ Сонця, отже ляльки несли обрядово-магічну функцію. Обов'язковим елементом одягу більшості ляльок був прикрашений барвистими стрічками фартушок. Важливу роль відіграє головний убір ляльки, що вказує на її "вік" та "соціальну приналежність".
Найпоширеніші ляльки з соломи та інших трав'янистих матеріалів створені зі жмутка сухих стебел, перев'язаних лляними нитками у місцях, що підкреслюють загальний силует та виділяють голову, тулуб, талію.Силует фігурок збагачують виплетені косичкою
руки.Об'ємні ляльки з пеперу є рідкісним типом української народної іграшки, що з'явився лише наприкінці XIX ст. під впливом силуетних витинанок.
На сьогоднішньому уроці ви маєте спробувати виготовити ляльку-мотанку з паперових серветок, що мають український орнамент. 
Як завжди вашій увазі надаються найкращі ляльки-мотанки, виготовлені руками
учнів-семикласників. Уважно їх роздивись і спробуй самостійно створити таку ляльку.








ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виготовити самостійно ляльку-мотанку із паперових 
серветок (бажано з українським орнаментом).
Виконану роботу ви фотографуєте та відсилаєте мені на пошту:
alinavin16@gmail.com


Урок №14.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Народна іграшка-пам'ять нації.
Прикладна діяльність. Виготовлення із пластиліну народної іграшки
"Фантастичний звір".
Шановні учні! Уважно ознайомтеся з цікавим матеріалом, присвяченим народній
іграшці.Із давніх-давен діти навчались пізнавати та розуміти світ у процесі гри. І завжди поряд з дитиною була іграшка. Надзвичайно давньою є й історія української іграшки. Її виготовляли з глини, дерева, лози, соломи, тіста і навіть сиру.Зазвичай це були усілякі тварини: коники, баранці ,кози, цапи ,бички, корови, собаки, зайчики рибки тощо.
Найпоширенішою народною іграшкою в Україні був і залишається свищик. Колись на ярмарках і базарах під час святкових гулянь продавали тисячі дрібних керамічних та дерев'яних свищиків. Розквіт народних іграшкових промислів в Україні припадав на  середину XIX століття. Саме у цей період історично сформувались три найбільші регіони виготовлення таких забавок: Подніпров'я, Поділля, Прикарпаття.
У кожному осередку формувалися власні традиції як у ліпленні форми, так і в розписі глиняних виробів. Наприклад, у селі Опішня, що на Полтавщині, віддавали перевагу масивним жіночим постатям з півнем під пахвою. Подільські майстри налагодили випуск свищиків у вигляді коників, баранців, півників. Близькими до керамічних іграшок були пластичні вироби із сиру, які виготовляли здебільшого на Прикарпатті (коники, олені, кози тощо). Великої популярності ще з XVII століття досягла Яворівська та Косівська забавки. В Яворові кустарне виробництво дерев'яних забавок було започатковане ще у XVII столітті і найбільшого піднесення досягло у середині XIX століття. Яворівські столяри виготовляли різноманітні візочки з драбинками, іграшкові меблі ( столи, скрині,
стільці, лави-ліжка), іграшкові музичні інструменти: скрипки, сопілки, пищики,
тріскачки, тарахкальця тощо.
І дотепер народна іграшка залишається важливим засобом розвитку і виховання дітей.
Яворівська та Косівська іграшки.




Опішнянська іграшка





Саме через спрощенні іграшки-знаки малеча пізнає світ, навчається мислити узагальненими поняттями та яскравими образами, приєднується до одного з найбагатших
джерел народного мистецтва.
Нижче розміщена послідовність (опис) виконання роботи з пластиліну:


Також вашій увазі надаються деякі роботи учнів. Вони виготовлені з червоної глини, зверни увагу на фактурність цих виробів.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виготуй з пластиліну іграшку-забавку
"Фантастичний звір".
Свої виконані творчі роботи надсилайте мені на google classroom


Урок: 15.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Вертеп: мистецтво, народжене вірою.
Прикладна діяльність. Виготовлення Різдвяного вертепу.

Доброго дня, шановні семикласники! На цьому уроці ви маєте ознайомитись із історією та традиціями розповсюдження вертепу в різних регіонах України, а також ознайомитись із поняттям "шопка" та головними героями вертепного дійства.
Як відомо, театральне мистецтво виникло в VI столітті до нашої ери в Стародавній Греції
Перші криті театри були побудовані римлянами в Помпеях (I-III століття до нашої ери).
В період Середньовіччя театральні будівлі не будувались. Артисти ставили вистави в храмах, на площах та вулицях міст. І тільки в епоху Відродження відновляється будівництво театрів. Саме в епоху Відродження актори на підмостках театрів показували опери, балет, оперети, драми, комедії тощо.
В Україні на початку XV століття поширюється вид лялькового театру-вертеп. І тільки в кінці XVIII століття виникають перші професійні трупи в Харкові, Києві, Львові, Полтаві, Одесі, які стають театральними центрами на теренах України.
Отже, звернемо увагу на український народний ляльковий театр- вертеп.
Назва його походить від назви печери поблизу Віфлеєма, де народився Ісус Христос. Вертепом називають і дерев'яну двохповерхову скриню, в якій відбувалася вистава.
Вистави вертепу відбувалися в спеціальній скриньці, яку ще називали шопкою.
Шопкою (вертеп, вертепна скриня)- це переважно макет, що зображає віфлеємську стайню в ніч Різдва Христового.
Макет шопки може бути як мініатюрним, так і великого розміру. Встановлення шопок є однією з найпопулярніших різдвяних традицій в Європі та Північній Америці.
Таку виставу супроводжував хор, який співав молитви, колядки щедрівки чи грали троїсті музики (скрипка, цимбали, бубон). Дійовими особами театралізованих вистав 
були Спаситель, Свята Діва, Йосиф, Ірод, Вояки, Дід, Баба, Смерть, Москаль, Циган, Турок, Чорт, Запорожець та інші. Вистави розігрували на Різдвяні свята ляльководи, 
які ходили по хатах заможних людей і показували своє мистецтво, за що отримували гроші та гостинці. Часто дійства відбувались на майданах під час ярмарків.
Вертепна скриня поділялася по горизонталі навпіл. Верхню частину займали боги, а нижню частину-люди. У такий спосіб цей театр розповідав про Всесвіт, про існування "неба" і "землі", про "земне" і"божественне". Ляльок, яких закріплювали на дротах усередині скрині, рухав вертепник, який змінюючи відповідно голос, говорив за кожну дійову особу.
Ляльки першої частини вистави групували навколо Різдвяної дії, розгортаючи євангельський сюжет про народження Ісуса Христа, про поклоніння йому пастухів і царів-волхвів, про наказ царя Ірода вирізати всіх віфлеємських немовлят, за що Смерть
зрізала йому косою голову. Таке дійство мало український колорит: пастухи були в традиційному українському одязі, із сопілками, по народному віталися тощо.
Несамовитий Ірод-цар, постійно оточений воїнами, був "другом" самого чорта, який, однак, з радістю тягнув безголове тіло царя до пекла. Потім на нижньому ярусі шопки
розігрувалися комічні сценки, які мали виразне національне забарвлення. Персонажі таких сценок розмовляли соковитою українською мовою. Типажами були: Дяк, Дід, Баба, Москаль, Циган, Жид, Красуня, Шинкар та інші. Найпопулярнішим і головним 
героєм серед них найчастіше виступав Запорожець: це була лялька, більша від інших,
рухливіша. Запорожець завжди перемагав. Його роль була жартівливо-сатирична.
 Таким чином, у вертепних дійствах поєдналися традиційні народні звичаї Різдвяного  колядування з біблійними християнськими сюжетами. Можливо, тому святковувиставу називали "чарівною", а вертепну скриньку-"загадковою".






ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Намалювати одного із персонажів традиційного
українського вертепу. Техніка виконання малюнка будь-яка.
Готові власні творчі роботи надсилайте мені на google classroom.


Урок №16.
Тема уроку: Узагальнення вивченого з теми "Декоративно-прикладне мистецтво".

Шановні учні!Давайте ми ще раз закріпимо свої знання з теми "Декоративно-прикладне
мистецтво" і ви маєте надати відповіді на запитання у письмовій формі у себе в альбомі
і надіслати мені на пошту:
1) Мистецтво, головною суттю якого є створення й оздоблення художніх виробів, що
мають практичне призначення у побуті:
 а) дизайн;
 б) архітектура;
 в) скульптура;
 г) декоративно-ужиткове мистецтво.
2) Назвіть не менше п'яти видів декоративно-прикладного мистецтва.
3) Одним із основних засобів виразності у декоративно-прикладному мистецтві є
стилізація. Стилізація реального предмета відбувається шляхом його спрощення:
а) за кольором;  
б) за формою та кольором;
в) зі зміною його основних рис;
г) за формою.
4) Яскраво виражена протилежність будь-яких якостей і властивостей:
 а) нюанс;
 б) статика;
 в) динаміка;
 г) контраст.
5) Матеріали для створення витинанок:
 а) шило, папір, нитки;
 б) папір різних видів, ножиці, клей;
 в) олівець, гумка, папір;
 г) акварельні фарби, пензель, папір.
6) Що являється спільним для всіх творів декоративно-прикладного мистецтва:
 а) геометризація;
 б) багатоколірність;
 в) використання ахроматичних кольорів;
 г) стилізація.
7) Мистецтво Петриківського розпису виникло на:
 а) Вінниччині;
 б) Тернопільщині;
 в) Львівщині;
 г) Дніпропетровщині.
8) Усі композиції в Петриківському розписі створені на основі:
 а) десяти технічних прийомів;
 б) чотирьох технічних прийомів;
 в) двох технічних прийомів;
 г) п'яти технічних прийомів.
9) Під час виконання Петриківського розпису ніколи не використовується:
 а) зображення людей;
 б) зображення тварин;
 в) зображення геометричних фігур;
 г) зображення рослин.
10) Назвіть техніку створення візерунків на тканині або шкірі різними видами
ниток або бісеру:
 а) вибійка;
 б) мозаїка;
 в) вишивка;
 г) ткацтво.
11) Контрастні кольори та стилізовані форми використовуються для створення:
 а) реалістичного образу;
 б) глибини простору;
 в) об'ємної форми;
 г) декоративного зображення.
12) Розквіт народних іграшкових промислів в Україні припадав на:
 а) середину XVI століття;
 б) другу половину XVII століття;
 в) кінець XX століття;
 г) середину XIX століття.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Намалювати будь-який один виріб, що знаходиться
у тебе вдома, і який має відношення до декоративно-прикладного мистецтва.
Виконані завдання (тест і малюнок) відправляти мені на google classroom


II семестр
МИСТЕЦТВО: ТРАДИЦІЇ ТА СУЧАСНІСТЬ. ДИЗАЙН

Урок 17.
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Дизайн і його види.
Дорогі діти! Слово "дизайн" прийшло до нас з італійської мови і в перекладі має
безліч значень (задум, план, намір, мета, креслення, ескіз, модель, шаблон...).
Дизайн- це творча діяльність людини, яка займається художнім
конструюванням у будь-якій із галузей людської діяльності.
Дизайн- це поєднання зручності, краси і функціональності у якомусь одному 
предметі.
Дизайн як окремий вид мистецтва сформувався в епоху розквіту "машинного"
виробництва речей ( кінецьXIX- початок XX ст.). Основною сферою дизайнерської
діяльності є створення речей серійного виробництва, що виготовляються промисловим
способом.
У кожній людині є потреба в тому, щоб оточувати себе гарними предметами. Тому 
цінність будь-якої речі визначають два чинники: користь і краса.
Дизайн, як творчий процес, поділяють на:
-художній дизайн- створення речового світу суто з погляду естетики сприйняття
(зовнішні прояви форми);
-технічну естетикунауку про дизайн, яка враховує всі аспекти, перш за все, 
конструктивність, функціональність, комфортність експлуатації.
Дизайн поділяється на три основні види:
-промисловий дизайн- це художньо-проектна діяльність, спрямована на розробку
промислових виробів з високими споживчими якостями;
-графічний дизайн- це художньо-проектна діяльність, основним засобом якої є графіка;
-дизайн середовища-проектування об'єктів предметно-просторового та соціально-
культурного оточення з метою створення гармонійної взаємодії людини з природою.
Що являється об'єктами цих видів дизайну?
-промисловий дизайн-це побутова, комп'ютерна техніка, взуття, одяг, автомобілі, 
механізми, знаряддя праці, меблі та аксесуари;
-графічний дизайн-це газетно-журнальна графіка, веб-дизайн, товарні й фірмові знаки,
пакування, логотипи тощо;
-дизайн середовища-це дизайн інтер'єрів, ландшафтний дизайн.
Окрему позицію займає так званий арт- дизайн.
Арт-дизайн- найбільш витончений вияв розвитку сучасного дизайну.
Арт-дизайнвисоке мистецтво.
Ми живемо у світі готових речей, то навіщо нам знати основи дизайну? Тому що 
вивчення основ художнього конструювання- це засіб розвитку художнього смаку та
вироблення уміння "керувати" світом речей. 
Якби не було дизайнерів, то наш світ перетворився б на нудний, сірий та сумний.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Знайти в мережі інтернет інформацію про види дизайну.
Ознайомитись з різними світлинами та зображеннями.


Урок №18
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Гармонія, контраст і виразність у графічному дизайні. Зображення на площині. Створення ескізу логотипу класної кімнати, шкільного навчального кабінету, аудиторії тощо.

Доброго дня шановні семикласники! На цьому уроці ми з вами маємо ознайомитись із поняттями "графічний дизайн", "гармонія", "композиція в дизайні".
Графічний дизайн- це вид сучасного мистецтва, який полягає у створенні графічних об'єктів ( листівок, логотипів, візиток, веб-сайтів) за допомогою різних видів графіки.
Графічний дизайн є незамінним "помічником" у рекламі найрізноманітнішої продукції, тому виявляють декілька основних його напрямків:
-графічний дизайн офісної продукції (дизайн візитівок, бланків, конвертів, заставок на робочий стіл тощо);
-графічний дизайн рекламної продукції ( дизайн реклами у засобах масової інформації,
дизайн зовнішньої реклами, графічний дизайн плакатів, презентацій);
-графічний дизайн поліграфічної продукції (дизайн каталогів, флаєрів, листівок, буклетів тощо);
-графічний дизайн сувенірної продукції (дизайн листівок, календарів, блокнотів, ручок, чашок, прапорців, тощо);
Графічний дизайн сьогодні-один з найбільш перспективних напрямів. Нині складно знайти таку сферу життя, де б графічний дизайн не був задіяний.
Кожен, хто займається дизайном, повинен знати певні правила та прийоми художнього конструювання, особливі засоби виразності, лише тоді дизайнерська робота стає витвором мистецтва.
Яким же чином художник-дизайнер досягає гармонії?
Гармонія- це узгодженість і впорядкованість всіх елементів, що складають єдине ціле.Досягнення гармонії- основне композиційне  завдання художника-дизайнера.
Композиція в дизайні- це конструювання об'єктів, тобто поєднан-
ня окремих частин в єдине ціле, розташованих у просторі або на
площині.
Важливу роль у композиції відіграє симетрія.
Симетрія- це засіб створення гармонії, коли зображення ліворуч
подібне до зображення праворуч і наче розділене по вертикалі,
горизонталі чи по якійсь іншій осі.
Достатньо часто гармонія в зображенні досягається і за рахунок  асиметрії.
У дизайнерській композиції також важливу роль грають ритм та контраст.
Ритм- це своєрідний такт, співмірність.
Контраст-це яскраво виражена  протилежність (довгий-короткий
товстий-тонкий, великий-малий) будь-яких якостей та власти-
востей.
Існують контрасти величин, об'єму і площини, світла і тіні (тональні контрасти),
теплих і холодних кольорів, різних фактур та ін. Контрастні зіставлення сприяють
загостренню сприйняття цілого.Гармонійне поєднання кольорів створює певні образні
асоціації. Яскравий колір автомобіля, стильний і витончений колір інтер'єру, неочікувана
та яскрава реклама або логотип привертають нашу увагу та загострюють сприйняття.
Головним завданням графічного дизайну є привертання уваги, візуальне виокремлення
інформації або товару із загального потоку.
 Вихід один-цікавий, яскравий неординарний дизайн, що змусить зупинитися, 
прочитати від палітурки до палітурки, запам'ятати логотип.
Основні вимоги до створення логотипу (Їдальні, спортивної зали, навчального кабінету, гуртка тощо):
-унікальність-ваш логотип має вигідно вирізнятись з-поміж інших логотипів;
-доступність графіки-легко зрозуміти-легко запам'ятати;
-простота форми-ваш логотип має містити тільки одну графічну ідею, один прийом, один графічний трюк. Таким чином, якщо є символ, що доповнює назву, то
він має бути якомога простішим, без надмірностей;
-одне повідомлення-у логотипі має підтримуватись тільки одна основна ідея, що
має запам'ятатися і справити враження на глядача;
-відповідність-зміст логотипу має відповідати очікуванням і призначенню об'єкта,
який він символізує;
Шановні учні! Вашій увазі надаються деякі зразки логотипів класних кімнат та
навчальних аудиторій. Уважно їх роздивіться. 







ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створити власний логотип класної кімнати, навчальної
аудиторії,кабінету школи, гуртка, спортивної зали тощо. Техніка виконання будь-яка. Свої виконані роботи надсилайте  мені на пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №19
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Промисловий дизайн як обличчя
епохи. Прикладна діяльність. Виготовлення підставки під олівці.
Доброго дня, дорогі семикласники!
Виникнення промислового дизайну як особливого виду проектно-художньої
діяльності відноситься до кінця XIX століття, для якого характерним був масовий розвиток машинного виробництва. В умовах індустріального виробництва виробники все більше звертали увагу на привабливість і різноманітність зовнішнього вигляду виробів, а також зручність їхньої експлуатації. В результаті виникла потреба в особливих фахівцях, здатних не
тільки створювати привабливий зовнішній вигляд, а й добре розбиратися в конструюванні й технології машинного виробництва. 
XIX століття було століттям приголомшуючого прогресу. Одне технічне диво
пориходило на зміну іншому; століття, що почалося з карет, диліжансів і гусячого пера, закінчувалося автомобілем і друкарською машинкою. Один за одним з'являлися телеграф, телефон, радіо. Люди придумали фотографію, 
перші літаки та кіно. З плином часу дизайн перетворюється у відокремлену
форму пректно-художньої діяльності, формується нова професія- дизайнер
промислових виробів.
Цікавий та якісний дизайн промислового виробу- дієвий спосіб випередити
конкурентів і зацікавити споживачів. До предметів промислового дизайну 
можна зарахувати посуд, кухонне приладдя, побутові та промислові прилади,
одяг, взуття, меблі, аксесуари тощо. Варіантом промислового дизайну
вважається популярний сьогодні автомобільний і транспортний дизайн.

Світ речей, що нас оточує надзвичайно різноманітний. Тому приємно, коли те,
чим ми користуємося, є не просто зручним, а й по-справжньому гарним. На цьому уроці ви, шановні діти, маєте сконструювати таку звичну, та необхідну
річ, як підставка під олівці та ручки.
Нижче ви можете побачити оригінальні підставки під олівці та ручки,
які були створенні власноруч твоїми однолітками. Уважно їх роздивись.
Тут можна побачити виріб із звичайних прищіпок та техніку "де купаж".
Виконане домашнє завдання ви фотографуєте та надсилаєте мені на пошту:
alinavin16@gmail.com




Урок №20
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Арт-дизайн-високе мистецтво сучасності. 
Зображення на площині. Створення ескізу підставки під канцелярське приладдя
у дусі арт-дизайну.
Доброго дня, шановні учні. Мабуть ви стикалися з тим, що є речі, які вражають нашу
уяву вже з першого погляду своїм незвичним виглядом. Коли милуєшся такими речами,
то, передусім відчуваєш захоплення від краси- сміливої та неочікуваної, і лише потім
здогадуєшся, що це предмет побуту. Як правило, у таких речах головне не їх функціо-
нальність, а естетична насолода. Такі дизайнерські рішення властиві для  арт-дизайну.
Арт-дизайн- найбільш витончений вияв розвитку сучасного дизайну. Для нього
притаманні є дизайнерські рішення, в яких головне- художня складова, заснована
на принципах чистого (високого) мистецтва.
Термін "арт-дизайн" виник ще у 80-ті роки XX століття в Італії. Які ж відмінні риси
цього мистецького напряму у дизайні?
несподівані комбінації кольру та світла;
використання різних стилів;
поєднання стилів в одному об'єкті;
застосування екзотичних, нових у дизайні сока якість композитилів;
використання нестандартних образів;
застосування нестандартних матеріалів;
висока якість композиції;
художня деталізація форми, якості поверхні;
переважання принципу "ручна робота" під час створення об'єкта
дизайну.
Арт-дизайном захоплюються не тільки люди-естети із нестандартним
мисленням, а і пересічні споживачі.
Сьогодні арт-дизайн поширений у багатьох сферах. Це: інтер'єри кав'ярень
і квартир, арт-дизайн власного тіла, арт-дизайн друкованої продукції тощо.
Нижче розміщені оригінальні роботи художників-дизайнерів у стилі
арт-дизайну:





ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створити ескіз підставки під канцелярське
приладдя в дусі арт-дизайну. Завершити роботу у кольорі у будь-якій
техніці.
Виконані домашні завдання надсилайте мені на пошту:
alinavin16@gmail.com






Урок №21
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.
Зображення на площині. Створення ескізу транспортного засобу майбутнього,
основою якого була б будь-яка виразна природна форма (побудова).
Доброго дня шановні діти!
У своїй творчій діяльності людина постійно звертається до живої природи. Річ у тому, що
жива природа у процесі свого розвитку прагне до всебічної економії енергії, будівельного
матеріалу та часу, що являється надзвичайно актуальним у сьогоденні. Саме це і дало
поштовх до того, що можливо використовувати в дизайні не тільки зовнішні обриси
природних форм, а й закономірностей формоутворення живих організмів.
Біоніка (з грец.-елемент життя)-наука, що перебуває на межі між
біологією і технікою, наука про застосування в техніці, архітек-
турі, дизайні принципів організації живої природи.
Ще великий Леонардо да Вінчі казав:"Птах- це інструмент, який працює за математич-
ними законами, а людина здатна відтворити цей інструмент".Саме він першим зробив
спробу використовувати закономірності побудови живих організмів у винаході технічних пристроїв, коли створював проект літального апарата на онові крил птаха. Цей приклад
пояснює суть застосування біоніки у промисловому дизайні. 
Без знання принципів і загальних законів формоутворення природи не можна зрозуміти
ту чи іншу форму. Людина завжди черпала ідеї, спостерігаючи за природою. 
Так знаменитий символ Парижа-Ейфелева вежа-побудована за принципами біоніки, її
прототипом слугувала гомілкова кістка людини. Хочу сказати, що відомий символ 
нашого міста біла арка у вхіда до Центрального парку була створена після того, як
художник-дизайнер спостерігав ранішнє пробудження білого кота і його вигін спини.
Біологічні конструкції, що використовуються в дизайні: павутина- надзвичайно легкий сітчастий матеріал; бджолині стільники, мурашники- їхня будова подібна до
споруди, що зводяться нині людьми.
Біоніка широко застосовується у сучасному дизайні інтер'єрів. Це відбувається у двох напрямах- запозичення суто зовнішніх форм та побудови механізмів, споруд, меблів на
підставі закономірностей, запозичених у природи.
Сучасний дизайнер виконує замальовки всіх різновидів природних зразків, а потім аналізує їхню форму і розробляє дизайн-об'єкт. Видатним художником-дизайнером 
сьогодення є Ілон Маск, який розробляє надзвичайно цікаві, економічні та екологічно
безпечні автомобілі, наприклад, Тесла електро-кари.
Вашій увазі надаються деякі зразки таких автомобілей, а також учнівські роботи.
Роздивіться їх уважно.













ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Створити 
ескіз транспортного засобу 
майбутнього, основою якого була б  будь-яка виразна природна форма (побудова)
Виконані роботи надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com


Урок №22
Тема уроку: Сприйняття мистецтва. Біоніка як джерело ідей промислового дизайну.
Зображення на площині. Створення ескізу транспортного засобу майбутнього,
основою якого була б будь-яка виразна природна форма (завершення у кольорі).
Доброго дня, шановні семикласники! 
Я сподіваюсь на те, що ви виконали ескіз свого транспортного засобу майбутнього.
Це може бути не тільки автомобіль, а і мотоцикл, сучасний потяг тощо.
При завершенні у кольорі велику роль відіграє сам колір, тому що завдяки йому
досягається виразність самої дизайнерської розробки.
Вашій увазі надаються кращі роботи ваших однолітків. Роздивіться їх уважно.

















ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Завершити роботу у кольорі, використовуючи будь-яку
техніку, яка вам більше до душі.
Виконані роботи надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com

















































   






























12.05..........7--А                 14.05........7--Б

12.05...........7--Г                15.05........7--В

12.05...........7--Д  

 Тема уроку: Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумкова творча робота:
          "Створюємо власний імідж"
Ця тема розрахована на два уроки. Отож кінцевий термін виконання може бути до: 
25.05,  26.05  2020.      
У роботі "Створюємо власний імідж" ви маєте можливість за допомогою різних
виражальних засобів відобраи своє бачення образу сучасного підлітка.Якщо ви надасте
йому власних індивідуальних рис, то зможете передати свої смаки та уподобання: через
одяг, зачіску, аксесуари...
  Основне у власному імідж-дизайні-----це ідея.
Не варто починати створювати свій імідж з окремих елементів, спершу треба відчути зрозуміти асоціативний образ. Якщо він сформувався, то можна працювати над його розкриттям. У кожного з нас є можливості використати всі види гармонії і отримати більш цікавий та оригінальний результат. Елементи власного образу---це як фарби на палітрі: можна експериментувати сотнями відтінків. Головне---не заглушити ані внутрішній голос, ані голос розуму.

 Отже, сучасний  підліток. Який  він???......

 Виконання цього завдання розраховане на два тижня:  12.05-----15.05
                                                                                              18.05-----22.05
                            УСПІХІВ  ВАМ!!!
 Виконані завдання надсилайте мені на пошту: alinavin16@gmail.com




Образотворче мистецтво 7-мі класи  ОНОВЛЕНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ  7—х КЛАСІВ:

Новий  тиждень 04.05----08.05

7—А….05.05        
7—Б…..07.05 7- Г…..05.05
7—В….08.05 7—Д….05.05
Тема  уроку:  Зачіска—краса  і  стиль,  що  створює  дизайнер. Створення  ескізу модної  зачіски  для  себе  або  для  свого  друга.
Учень       знає:  основні  стилі  зачісок; різні типи  форм людського  обличчя,та  зачісками,  що  їм  пасують;
розуміє:  що  сформувати  індивідуальний  образ людини  можна  за допомогою  зачіски;
уміє:  пропорційно  зображати  людське  обличчя; визначати  відповідність між  стилями  зачісок та типами  форм  людського  обличчя.
Певне  не  існує  у  світі  людини,  якій би було  байдуже, яке  враження  вона  справляє на оточуючих.Велике  значення  має  не  тільки наш одяг, а  обов’язково - зачіска.
Зачіска - це  найбільш  помітна  деталь,  яка  яскраво  говорить  про  наші  особисті якості, характер, звички, уподобання.
   Всі  зачіски  умовно  поділяються  на  дві  групи:  щоденні  та  святкові.
                 ОСНОВНІ  СТИЛІ  ЗАЧІСОК:
 1).  Класичний;                                       6).  Елегантний;
 2).  Романтичний;                                   7).  Історичний;
 3).  Спортивний;                                     8).  «електрика»;
 4).  Авангардний;                                    9).  «тектонік».
 5).  Екстравагантний;
      Для  створення  зачіски  велику  роль  грає  форма  обличчя  людини. Далі  пропоную вашій увазі  начерки  жіночих  та  чоловічих  зачісок  та  кращі  роботи  учнів.  А  можливо  хтось  з  вас стане  відомим  перукарем-дизайнером?

   З  А  Ч  І  С  К  И……………